Výroba piva s Jungheinrichem
Na zdraví efektivním procesům

Příběh piva

Pokud jde o pivo, 500 let starý německý zákon o čistotě piva stanovuje jasná pravidla hry. Od pěstování chmele po konečnou dodávku sudů. Logistika - ta je naopak veskrze moderní. 

Na zdraví, sláinte nebo Prost:

Přesně to se říká, když tři největší spotřebitelé piva na světě – Češi, Irové a Němci – ochutnávají svůj oblíbený nápoj. Každý rok spotřebují milovníci piva v České republice asi 157 litrů na osobu, Irové za zpěvu vypijí průměrně 131 litrů a Němci 116 litrů. Němci o sobě tvrdí, že již velice dávno povznesli potěšení z piva na vysokou úroveň kvality. Významně k tomu přispívá i bavorský zákon o čistotě „Reinheitsgebot“ z roku 1516, který je celosvětově uznáván a který mnozí považují za první zákon na ochranu spotřebitele.


Zdá se, že poptávka byla před více než 500 lety vysoká. Staré spisy zmiňují opojnou slepičí krev, vejce, smolu, křídu, prašivky nebo hovězí žluč; z toho všeho se údajně vyrábělo pivo. Muselo to chutnat příšerně, mohlo to být jedovaté a někdy dokonce i smrtelné. Naštěstí zákon o čistotě ukončil takové pančování a místo toho stanovil absolutně puristickou zásadu „čtyř přísad“: Chmel, kvasnice, slad a voda – v pivu nesmí být nic jiného.
 

Tradice s modernou


Zákon o čistotě kombinuje tradici a dokonalé řemeslo a také stanovuje hranice pro tvůrčí vývoj piva a nové technologie výroby piva. To samozřejmě platí i pro logistiku v odvětví pivovarnictví, která se již dávno vyvinula z prosté přepravy na novátorský hodnotový řetězec piva. Rodinná firma Jungheinrich je partnerem pivovarského průmyslu po desítky let a neustále tento hodnotový řetězec pro své zákazníky vyvíjí. Vzhledem ke stále kratším procesům objednávání se v průmyslu nápojů stává rychlost a flexibilita stále důležitější. A to vše při současném dodržování nejvyšších standardů pro dokonalou čistotu, které jsou nezbytné v citlivých a přísně sledovaných oblastech výroby potravin. Složky – např. chmel v čerstvé, sušené nebo extrahované formě – jsou na kamionech přiváženy do pivovaru, kde je vykládají elektrické vysokozdvižné nebo elektrické paletové vozíky a převážejí je k dalšímu zpracovávání v různých fázích procesu.

Vysokozdvižný vozík - pivovar

Jako dříve


Pivovarský proces stále probíhá podle tradičního vzoru s třemi až šesti týdny fermentace v kádích. Pro monitorování a řízení procesu fermentace mají dnes sládkové k dispozici digitalizované měřicí a zkušební technologie. Ale nakonec se vše vrací k tradicím: mistr sládek musí rozhodnout, zda je nápoj dobrý předtím, než je předán do stáčírny po případné filtraci, aby bylo dosaženo charakteristické zlatožluté barvy piva. Zde se pivo automaticky plní do lahví a soudků. Mimochodem: vzhled soudků na pivo se v průběhu staletí měnil jen málo. Pouze u dnešních „dřevěných sudů“ při bližším zkoumání zjistíte, že jsou z hliníku nebo nerezové oceli.

Po naplnění do lahví musí být ječmenová šťáva dočasně skladována na nákladním autě, dokud není naložena. Pokud jde o výběr typu a počtu vysokozdvižných vozíků nebo paletových vozíků, jsou vyžadována zejména flexibilní řešení: přece jen, pivovarnický průmysl je vždy vystaven velkým sezónním výkyvům. Když je léto suché a horké nebo se koná významný fotbalový turnaj, jako je Světový pohár nebo Mistrovství Evropy, zvyšuje se žízeň po pivu i poptávka po všech jeho druzích.

Flexibilní řešení


Aby bylo zajištěno, že dodávky piva nikdy nevyschnou, využívají mnohé pivovary ve svých logistických procesech flexibilní řešení flotily vozíků. Pro tento účel má Jungheinrich připraveno tisíce strojů. Zákazníci z řad pivovarů tak mohou reagovat na sezónní špičky a kolísání poptávky podle potřeby. To jim pomáhá udržet kontrolu nad náklady a zároveň je snížit. Pokud se v logistickém procesu něco změní, je možné tyto vozíky snadno vyměnit. Pivovarníci, kteří hledí na náklady, oceňují také krátké doby odezvy na opravy svých pomocníků bez ohledu na to, zda byly pronajaty nebo zakoupeny. Za žádnou cenu nesmí docházet k nákladným prostojům. Díky inteligentním řešením „z jednoho zdroje“ je to minulostí.

Mnohé druhy piva – naložené na nákladní vozy – si nyní rychle najdou svoji cestu do hospůdek a na světový trh s pivem. A zde je ještě blíže ke spotřebitelům dopraví paletové vozíky. Protože chuť světa na pivo není snadné uspokojit – to je také prověřeno tradicemi.

I pro Vás připravíme řešení na míru. Kontaktujte nás:

Dieselové a plynové vozíky

PRODEJ

E-mail: prodej@jungheinrich.cz

Kontaktujte nás

Máte otázky?