Arla Foods
Skladovací systém s vozíkem shuttle s podjezdem

Společnost Arla Foods staví kompaktní skladovací systém

Arla Foods je jedním z největších mlékárenských družstev na světě, poskytuje produktové portfolio obsahující mléko, sýry, jogurty, máslo a margarín. Logistické procesy v tomto dánském skladu ve městě Holstebro byly optimalizované tak, aby co nejlépe využily prostoru. 

Efektivnější skladování větších pytlů

Ve skladu o rozloze 10 000 čtverečních metrů, který vlastní společnost Arla Foods z Holstebro a který leží asi 300 kilometrů od Kodaně, je skladován pouze mléčný protein. Výroba probíhá v mléčném závodu Arla několik kilometrů odsud. „Dodáváme mléčný protein prakticky po celém světě,“ vysvětluje hrdě Jens Korbo, manažer skladu Arla v Holstebro, „s výjimkou Austrálie, Nového Zélandu a Afriky.“

Až do poloviny roku 2012 byl mléčný protein skladovaný v pytlích různé velikosti v blokovém skladu nebo v jednoduchých průjezdných regálech. Velké pytle, které obsahují 500 kilogramů proteinu, zabíraly asi 35 procent celého skladu, takže bylo potřeba zefektivnit procesy.

Jens Korbo
manažer skladu v Arla

„To, co pro nás společnost Jungheinrich vytvořila, je dokonalým řešením!“

Vícevrstvý skladovací systém šetří místo

Řešením, navrženým speciálně pro skladování 500 kg pytlů, byl kompaktní skladovací systém napojený na vozíky shuttle. Potenciál tradičního kompaktního skladu, tj. úspora místa a odstranění uliček, je rozšířen díky použití systémů shuttle. Ty umožňují vyšší stupeň plnění, větší průchodnost a lepší využití prostoru.

Systém byl navržen tak, aby každý kanál pojal přesně 13 palet. Dva kanály nad sebou odpovídají přesně objemu nákladního vozu. Navíc je zde základní vozík (EFG 218) a vozík shuttle (s podjezdem, UPC). Mlékárenské družstvo se rozhodlo pro vozík shuttle s podjezdem, protože tento typ je velmi efektivní při opakovaném vychystávání a distribuci v rámci jednoho paletového kanálu.

UPC je během skladování vložen na vidle základního vozíku a použit v paletovém kanálu. UPC se nezávisle pohybuje pod paletou a přebírá zboží, které má být přepraveno, aniž by se fyzicky setkal se základním vozíkem. V tomto případě vozík shuttle pomocí snímačů nezávisle řídí veškerý pohyb a zvedání, aby nedošlo ke kolizi. Mezitím může obsluha zvednout jinou paletu k uložení, umístit ji do pozice startu kanálu a spustit další položku ke skladování.

Efektivní kooperace

Součástí našeho komplexního řešení jsou vysokozdvižné vozíky. Několik elektrických paletových vozíků ERE 225 provádí stohování a vyskladnění z nákladního vozu, ale také přepravu zboží do kompaktního skladovacího systému. Vzhledem k pevné rampě dokáží dosáhnout rychlosti až dvanáct kilometrů za hodinu. To znamená, že zboží lze přepravovat extrémně efektivně.

Elektrický vozík EFG 218 slouží jako základní vozík pro UPC a přepravuje zboží z kompaktního skladovacího systému na výdej zboží. Ergonomicky navržené pracoviště zajišťuje pohodlnou a méně únavnou práci. Společnost Korbo si zakládá na platnosti a hodnotě svého slova: „Když se naši řidiči nejen cítí bezpečně, ale také pohodlně, zvyšuje to efektivitu všech našich procesů!“

„Od té doby, co používáme UPC od společnosti Jungheinrich, je práce daleko efektivnější,“ potvrzuje zaměstnanec skladu Elo Kristensen. Korbo dodává: „Ano, práce je prováděna rychle a efektivně. Navíc nám celý systém dává velkou míru flexibility! To, co pro nás společnost Jungheinrich vytvořila, je dokonalé řešení!“

Máte otázky?