Call4Service
+420 313 333 111 Telefon
Kontaktní formulář
Newsletter
Vozíky Jungheinrich ve společnosti ZETOR TRACTORS a.s.

Přes 10.000 různorodých položek pro výrobu traktorů.

Vozíky Jungheinrich zásobují výrobní linky v ZETOR TRACTORS a.s.

Společnost ZETOR TRACTORS a.s. pokračuje v dlouhé tradici výroby traktorů v Brně, která sahá až do roku 1946. Za tu dobu dodala po celém světě více než 1.300.000 strojů. Dnes se soustředí na segment do 170 koňských sil, kterých vyrábí okolo 2.000 ročně. V brněnském závodě pracuje 460 zaměstnanců a s indoor manipulací jim pomáhají elektrické vozíky Jungheinrich různých specifikací. Po uplynutí prvního nájemního období byl kontrakt v roce 2021 prodloužen a vozíky obměněny.

Zákazníci Jungheinrich z řad průmyslových výrobců jsou z hlediska složení flotily a logistických toků vždy komplikovanější a zajímavější, než například logistická distribuční centra. Pokud se navíc jedná o výrobu velkých strojů, jako jsou traktory, je o zábavu postaráno.

4 výrobní linky - nespočet odlišných položek

Ve výrobní hale Zetoru běží souběžně 4 výrobní linky na výrobu motorů, hnacího ústrojí, kabin a konečně kompletační linka, na jejímž konci jsou hotové stroje. Každý traktor vzniká jako zákaznická objednávka, tudíž je kompletován přesně dle konkrétní konfigurace. „Základních kombinací máme dnes přes 1.200, k tomu navíc si může klient doobjednat řadu opcí a doplňků. To klade velké nároky hlavně na skladování všech dílů a dále také na organizaci zásobování linek a použitou techniku,“ upozorňuje Zdeněk Durďák, procesní inženýr logistiky ZETOR a.s.

Moderní retrakový sklad, pro výrobu otevřený v roce 2015, se rozkládá na 6.000 m2 a kromě výroby slouží i jako zásobovací místo pro potřeby logistiky náhradních dílů. Součástí skladu je i rozsáhlá galerie s policovými regály, kde probíhá ruční vychystávání. Díky tomu je v jedné hale možné uskladnit vše od nejmenších šroubků až po rozměrná zavěšení náprav.

Omezený prostor

Prostory okolo jednotlivých výrobních linek jsou v Zetoru omezené a hlavně velmi odlišné. Například kolem linky kompletace je prostoru poměrně dost, zatímco u výroby motorů je vše velmi stísněné. Z tohoto důvodu se během výběru techniky hledělo i na obratnost a celkové rozměry vozíků. Aby byl zachován zároveň vysoký výkon zásobování, padla volba na vozíky ERE s různě dlouhými vidlemi. „K linkám, kde je hodně prostoru (kompletace), se tak jezdí primárně s vozíky s vidlemi 2.400 mm. Díky tomu je zaručena vysoká kapacita přepravy na jednu cestu. Vozíky ERE mají oproti tahačům výhodu v tom, že řidič stojí na plošince v blízkosti vidlí. Během překládání zboží na jednotlivých výrobních pozicích tak neztrácí čas,“ vysvětluje navržené řešení Petr Sklenský, odborný poradce Jungheinrich zodpovědný za Zetor.

Zdeněk Durďák, procesní inženýr logistiky ZETOR a.s.
Pprocesní inženýr logistiky ZETOR a.s.

„Servis a komunikace fungují velmi dobře. Pravidelně k nám jezdí technik Jiří Nekuda, který za dobu spolupráce již dobře zná náš provoz i kolegy."

Kvalitní servis a férové podmínky

Vozíky provozované v brněnském závodě nemá Zetor ve vlastnictví, ale má je dlouhodobě pronajaté prostřednictvím financování Jungheinrich SLB. Díky tomu získá uživatel jistotu nákladů a hlavně funkčnosti techniky. Součástí měsíční splátky je i full servis nastavený na konkrétní podmínky v místě užití (především roční nájezd motohodin, předpokládaná opotřebení a podobně). To oceňuje i pan Durďák: „Servis a komunikace fungují velmi dobře. Pravidelně k nám jezdí technik Jiří Nekuda, který za dobu spolupráce již dobře zná náš provoz i kolegy. Servis tak probíhá hladce a bez jakýchkoliv komplikací. Samozřejmě v případě poškození ze strany obsluhy je to potřeba řešit nad rámec full servisu. Díky pojištění vozíků, pojištění našich pracovníků a komunikaci s Jungheinrich se nám ale nikdy nestalo, že bychom platili výrazné částky nad rámec full servisu.“

Tahač EZS 570 pro převoz pohonného ústrojí

Specialitou v Zetoru je pak převoz zkompletovaných a nalakovaných pohonných ústrojí mezi lakovnou a kompletační výrobní linkou. Pro tuto manipulaci je využíván speciální vozík upravený tak, aby do něj nalakovaný pohon dobře pasoval. Samotný převoz pak zajištuje elektrický tahač EZS 570, který si s tímto nákladem díky tažné síle 7 tun hravě poradí.

Podívejte se na fotky z provozu:




Máte otázky?