Call4Service
+420 313 333 111 Telefon
Kontaktní formulář
Newsletter
Skoda Auto - car mover

Vozík na míru pro Škoda Auto a.s.

Požadavky na unikátní stroje či jejich úpravy se objevují často. Když se ale tyto požadavky spojí s prostorovými nároky u výrobních linek, požadavky na spolehlivost, bezpečnost a rychlost výroby ve Škoda Auto a.s., je zapotřebí komplexní řešení a oboustranná spolupráce výrobce techniky a zákazníka.

Při výrobě automobilů je občas potřeba pohybovat s vozy i bez použití jejich vlastního pohonu. Pro tyto účely se používají speciální nízkozdvižné vozíky, které vozidlo přizvednou za přední kola a následně ho odtáhnou. S příchodem elektromobilů nastal v hlavním výrobním závodě Škoda Auto a.s. v Mladé Boleslavi problém s nosností běžně užívaných vozíků. Nové elektromobily Enyaq totiž váží přes 2 tuny, což je hmotnost, se kterou se na výrobních linkách ve Škoda Auto dříve nepracovalo. Řešením bylo dodání speciálně upravených nízkozdvižných vozíků Jungheinrich ERE 218.

Roman Kira
Odpovědný pracovník za projekty montáže MB I ve Škoda Auto

"Konkrétní řešení vozíku jsme dávali dohromady společně s kolegy z Jungheinrich. Určitě to nebylo úplně bez problémů, ale díky profesionálnímu přístupu a finálnímu návrhu máme dnes spolehlivé řešení a flotilu těchto vozíků dále doplňujeme."

Specifická aplikace na výrobní lince

Odvoz vozů přímo z výrobní linky klade na techniku vysoké nároky. Kromě unikátní konstrukce je to především nutnost rychlé dostupnosti vozíku. Výrobní takt linky pod 1 minutu znamená, že během této necelé minuty je nutné vozík přemístit k vozidlu a odtáhnout jej mimo prostor linky. Jedním z požadavků na vozík tak byly minimální možné rozměry. To znamenalo zkonstruovat mechanismus pro nabrání předních kol jako výsuvný tak, aby celková délka vozíku byla ve složeném stavu co nejmenší. Dalším požadavkem byla nutnost instalace vestavěného nabíječe. Okolo výrobní linky není dostatek prostoru pro instalaci velkých pevných nabíječek. „Tyto vozíky musí být obsluze neustále k dispozici. Ve výrobě není prostor dojít si pro jiný vozík, nebo chvíli počkat, než se dostatečně nabije. Proto byl jeden z požadavků instalace integrovaného nabíječe, aby mohl kdokoliv a kdekoliv vozík odstavit a nechat nabíjet. Další pracovník pak má jistotu, že v případě potřeby bude stroj připraven k okamžitému použití,“ vysvětluje jeden z požadavků pan Roman Kira, odpovědný pracovník za projekty montáže v Mladé Boleslavi.

Skoda Auto - car mover

Petr Lubas
Manažer pro projekt Škoda v Jungheinrich (ČR) s.r.o.

„I když se jedná o unikátní řešení na míru zákazníka, je z valné části vyrobeno s použitím osvědčených dílů, které využíváme v sériových vozících.“

Stavebnicová řešení na míru

Jungheinrich má v německém Lüneburgu výrobní závod, který se specializuje jednak na malosériové vozíky, jako jsou tahače a vychystávací vozíky, a pak také na výrobu zakázkových vozíků. Velkou výhodou je fakt, že jako výrobce kompletního portfolia techniky pro intralogistiku disponujeme velkým množstvím osvědčených komponent, ze kterých je možné vozík složit. „I když se jedná o unikátní řešení na míru zákazníka, je z valné části vyrobeno s použitím osvědčených dílů, které využíváme v sériových vozících. To znamená vysokou spolehlivost pro zákazníka a v neposlední řadě i jistotu rychlého zásahu servisu v případě poruchy. Ostatně i dostupnost servisního technika 24/7 byla jedním z požadavků ve Škoda Auto,“ shrnuje výhody centralizovaného přístupu k zakázkové výrobě Petr Lubas, manažer pro projekt Škoda v Jungheinrich (ČR) s.r.o.

O společnosti Škoda Auto a.s.

Škoda Auto a.s. je největší výrobce automobilů v Česku. Sídlo společnosti je v Mladé Boleslavi, kde se nachází i největší výrobní závod. V rámci Česka má Škoda Auto dva další výrobní závody, a to v Kvasinách a ve Vrchlabí. Od roku 1991 je součástí německého koncernu Volkswagen Group. Dlouhodobě je největší českou firmou podle tržeb, největším českým exportérem a jedním z největších českých zaměstnavatelů.

Podívejte se, jak to vypadá v provozu:

Stáhněte si případovou studii v pdf:

Máte otázky?