Call4Service
+420 313 333 111 Telefon
Kontaktní formulář
Newsletter
ETV216i

Český trh s manipulační technikou v roce 2022 překonal historické maximum.

I přes řadu výzev a nepříznivé ekonomické klima dokázal trh s manipulační technikou do pěti tun překonat historický rekord z roku 2021, když se prodalo 12.090 vozíků všech kategorií a značek.
 

  • V celoevropském měřítku došlo k poklesu prodejů o 12 %.
  • Zrychlil trend přechodu na elektrické čelní vozíky. 
  • Jungheinrich dále posílil svou pozici ve špičkových VNA vozících.

Ačkoliv zažívá ekonomika nelehké období, český trh s manipulační technikou to zatím nezasáhlo. V roce 2022 se podruhé v řadě prodalo přes 12.000 vozíků, což se zatím nikdy nepodařilo a celkově se podařilo překonat rekordní hodnotu z roku 2021 o 11 kusů techniky. Díky pokračujícím problémům v dodavatelských řetězcích byl patrný vyšší tlak na navýšení skladových kapacit přímo v České republice tak, aby obchodníci a především výrobci finálních produktů měli k dispozici dostatečné zásoby zboží a materiálu. Díky tomu rostl prodej regálových systémů a samotné manipulační techniky.

Již po několikáté zaznamenal propad trh se spalovacími vozíky. Konkrétně v České republice se propadl o 18,7 %, když se prodalo méně než 1.500 vozíků na naftu a plyn. Pokud nebudeme brát v potaz covidový rok 2020, méně spalovacích vozíků se prodalo naposledy v roce 2013. Trend elektrifikace je pak patrný i na prodejích čelních vozíků s bateriovým pohonem, jejichž prodeje naopak lehce vzrostly oproti předchozímu roku (+ 2,1 %). V evropském měřítku pak zaznamenaly oba segmenty čelních vozíků propad, nicméně i zde je vidět preference elektrických vozíků (propad o 10 %) oproti spalovacím (propad o více než 24 %).

Nadále rychle rostl segment lehkých elektrických paletových vozíků, a to o více než 36 %. Tento poměrně stále nový segment již tvoří téměř pětinu celého českého trhu. Pro zajímavost oproti roku 2020 se těchto vozíků prodalo o 125 % více.

Jungheinrich si na českém trhu drží pozici jedničky, s tržním podílem blížícím se jedné čtvrtině na celkových počtech. A to i přesto, že zmiňovaný trh lehkých elektrických paletových vozíků je doménou především nových levných čínských dovozů a současně jsme v rámci cesty k bezemisní logistice zcela ustoupili od prodejů nových spalovacích vozíků. Zejména v tradičních segmentech špičkových VNA systémových vozíků, retraků a čelních elektrických vozíků jsme si udrželi, či dokonce posílil své pozice a v některých segmentech naše podíly na trhu přesahují 50 i 60 %.

Máte otázky?